Slö tid

Publicerat: 2011-07-15 Kl: 20:19:59 | I kategori: Allmänt


OBS!! Eftersom det inte går att ändra redigerare så blir det alltså ett långt inlägg UTAN rad brytning. Så nu tar ni ett djupt andetag o plöjer igenom allt!:) Ska ändra det sen när jag kommer "hem".:-) Dags för en "riktig" uppdatering nu när jag har tid.  Sitter just nu på jobbet och har drygt en timme kvar, har gjort allt som går att göra så jag slog ner min vackra bak i soffan. Jobbar som skrivet mycket i helgen, 7-21 lör o sön. Mycket pengs men jag hade hellre varit ledig o myst med den andra delen av familjen! Men det har vi hunnit göra massor i veckan o det kommer hinnas med till veckan!:)  Jag är lite nyfiken på alla dessa kommentarer som kommer, dom elaka har jag spårat o listat ut redan. Ha ha såå jäkla dum! Tur dom flesta genomskådat detta! MEN däremot dom positiva med lite frågor och funderar, undrar vem/vilka det är som frågar? Ingen vill ge ut namn(vilket JAG förstår med tanke på vad o vem som är inblandad) men samtidigt träffar dessa "så rätt" så jag DÖR av nyfikenhet snart!! Vill veta vilka ni är, speciellt "T" o "M".. Så om ni känner er extra snäll idag, bring it on!:)  Annars så är jag lite anti bloggen just nu då en del tar åt sig så fruktansvärt av allt jag skriver vad det än handlar om. Jag är en människa som gillar att utmana o provocera men samtidigt måste det finnas en gräns. En gräns som jag tämligen har tänjt på nu på senare dagar. Allt handlar inte om dig/er, jag kunde inte bry mig mindre o det vet ni! JA hur ser kärleken ut?! Ja det är helt otroligt och jag har fortfarande inte "landat" i mitt nya liv med världens bästa människa vid min sida. Är detta sant?! Är detta mannen jag ska få leva med resten av mitt liv? Svårt att förstå?! -JA!   När jag tänker på han fylls jag av värme, kärlek, framtid, hopp o givetvis lust men framför allt längtan efter att få leva! Längtan efter att bli omhändertagen istället för att omhänderta, dela ansvar istället för att ha eget ansvar i en två-samhet, kommunikation, underbar förebild, otrolig pappa, stor varm kärleksfull familj, diskussion, kyssar, kramar, bäst vän, glädje, uppskattning.  Jag har hittat rätt och kommer aldrig aldrig nånsin släppa han. Jag är världens lyckligaste tjej.. med dig!  Nog om det! Barnen mår bra och växer! Thelise är så före i sin utveckling, nästan så det är lite skrämmande. Dagis personalen sa "jag har jobbat hela mitt liv på olika förskolor och har träffat mååånga(givetvis!!) små barn med äldre syskon men aldrig träffat en sån här smart o duktig tjej. Hon gör "stor grabb saker" istället för att leka o lära med dom andra små barnen." Givetvis blir man stolt o varm i mamma-hjärtat men samtidigt blir jag fundersam. Med tanke på hennes temperament och "utbrott" funderar jag på om hon är så "före" att hon har svårt att hantera det själv. Det är inte vanligt att man från 11 månader kan svara på kommandon. Och det är dom mest konstiga sakerna. -"gå o stäng toa locket och stäng toa dörren efter", "hämta posten i brevinkastet" -hämta ett par byxor i din garderob" mm.. Det är inga "lätta" saker hon gör när man ber henne. Visserligen är hon 1,5 år nu men ändå... Det positiva är ju ett bebi nr 2 tar efter och lär sig väldigt mycket!:) Hmm jag kommer för säkerhetsskull ringa till bvc även fast det är normalt o fråga om lite tips!:) Så se upp världen, här kommer våran framtid! Mina två små einsteins!;-) Nu ska jag rapportera sen gå hem till R o pussa ihjäl han!!:) Må gott!!

Kommentarer
Postat av: Erika

Tack! Den ska helt klart upp på väggen :).



Det är bra med oss! Hur är det med er? :) Visst var du ute och rastade Alba nyss? Tyckte jag såg dig

2011-07-15 @ 21:35:22
URL: http://mylittlewords.se
Postat av: Erika

Låter härligt! :)



Tyckte väl att det var du! Såg du inte pucko 1 och pucko 2 (aka jag och Anna) som stod och lastade ur en silvrig passat? ;)



Jag bor nere på Riddargatan jag :)

2011-07-15 @ 21:47:48
URL: http://mylittlewords.se
Postat av: Cecilia

Jag har jobbat som förskollärare i 10 år, och inte fan äre bara ditt barn som gör sådana "kommandon" kan jag ju bara säga dig rätt upp i ansiktet! Det är vardagsmat på förskolan!DU VET SÅ LITE om andras barn lilla gumman! Väx upp och skriv något vettigt i din jävla blogg

2011-07-15 @ 22:53:12
Postat av: madde

Ella har sen i Thelises ålder gått själv och slängt sin blöja i blöjhinken,hämtat kläder, jaa massa sånna där småsaker som man själv tappar hakan för ;) Likadant med att få upp tex min Iphone lås :) Dock vet jag inte om jag kan kalla de före i utvecklingen :P de jag märker mycket på Ella är att hon tar efter allt som vi gör :) så är det vell med alla barn :)

vad roligt att du hittat kärleken ;)

2011-07-16 @ 00:36:57
URL: http://madeleinesophie.blogg.se/
Postat av: emma

att du cecilia jobbar som förskollärare är helt sinnes som skriver så taskiga saker, dels om barnet och om mamman till denna blogg.. Förmodligen är du inte ens utbildad.. Är det någon som bör "växa upp" är det nog du. För vettigt folk skriver inte sådär!

2011-07-17 @ 22:19:38
Postat av: lina

Jag blir helt chockad när man går in här och ska lämna en kommentar och ser skit som t.ex den där cecilia skrivit. Alltså vad fan är det om? Vad i helvete är folks problem? Vad du skriver om dina barn har inget att göra med andras barn och det sista du vill är ju att provocera! Fan det är din blogg! Fattar inte vad vitsen är med att lämna negativa kommentarer alls. Vad vinner dom på det? Jag blir fan förbannad! Passar det inte det som står i bloggen så är det inte tvång på att läsa :-) saknar er och idag ses vi! <3

2011-07-18 @ 03:59:58
URL: http://linajohannalof.blogg.se/
Postat av: Evelina

Tack vännen! Du förstår inlägget helt o hållet:) men jag låter dom hålla på, det handlar bara om att jag sticker i deras ögon men jag är rätt säker på att det är en o samma person:) Synd stt det inte vart av idag! Saknar dig <3

2011-07-18 @ 13:51:11
Postat av: Evelina

OM "cecilia" är förskolelärare riskerar hon att bli av med jobbet. Som sagt, ingen är anonym på internet. Men jag tror absolut INTE att hon är de för då bör hon veta att det finns barn som är lite FÖR före i utveckligen så det blir negativt.

2011-07-18 @ 16:53:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0