Sömn

Publicerat: 2011-11-23 Kl: 03:35:02 | I kategori: Allmänt


Idag sov inte T någonting på dagen eftersom vi var tvungen att åka till sjukhuset. Jag trodde då att det skulle bli katastrof på eftermiddagen men hon skötte sig galant. Tyvärr somnade hon på vägen hem men fortsatte sova när jag flyttade över henne, klädde av o så där. Tills nu kl 01.00, hon började med att snurra sig o peta runt lite men de slutar med att hon ligger o skriker i en sovande Williams ansikte -"MIN PAPPA OHHH MIN MAMMA" ha ha jag kunde inte låta bli att skratta.

Jag har kliat, gunga, vagga, klappa henne men ingenting fungerar. Jag har ju båda i sängen nu när dem varit/är sjuka och om hon vaknar till och ser att W sover då somnar hon om på en gång annars men inte nu, förbannade hostan. Testade att vända henne ryggen, då ligger hon bara o säger -"BU!" och skrattar ihjäl sig.

Ja hon somnar väl till slut, just nu petar hon näsan o frågar sig själv -"äta? (skratt) neeeeeehee" ha ha. Hon är bra söt ändå!

På sjukhuset gick det inte lika snabbt som det lät från början men det vet vi ju av erfarenhet att det aldrig gör. In på barn, dividerade en stund med dem, skickad till akutröntgen, dit vi BARA skulle egentligen. Och vidare till akuten för att vänta på läkaren. Som förövrigt var den sötaste och snällaste läkarn jag träffat på länge! Efter en stund var vi alla tre så less så jag sa till sköterskan att vi skulle åka hem och ringa tillbaka imorn. För barnen hade ju bara ätit en macka(T välling) o en banan, klockan var ju halv sex. Men hon kikade på röntgenplåtarna och tyckte att vi skulle stanna. Efter en stund kom läkarn och berätta att han hade en ovanlig lunginflammation och har gått med det ett tag. Själva sjukdom en i sig är livsfarlig för W! Detta är första vintern han inte får vaccin mot de o då åker han såklart på det. Är så glad att han ändå klarat sig så bra! Men han är en kämpe, som han alltid varit!!

Han fick kuckelimuck medicin som ska göra han frisk på max 2 dagar. Håller tummarna för det!:)

Ångest som praktiken medför ska vi inte tala om. Missat två veckor och det är bara två kvar. Uppgifter som skall göras klar, allt halkar efter när både barnen och jag varit sjuka. Ingen ide o tänka på det nu egentligen, kommer ju bara någon fan o stampar mig på bröstet. Behöver jag läsa om någon kurs får jag göra de. Det är ju inte hela världen!:) Annat vore det om jag bara hade varit hemma och struntat i skolan.

Nä nu verkar hon somna in den lilla, så där 2,5 h senare, TACK!


Ni får två söta bilder som ni kan kika er trötta på!;)


Kommentarer
Postat av: Sanna

Men hon är ju för söt Thelise :)

2011-11-23 @ 12:17:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0