Varning för känsligt inlägg

Publicerat: 2011-11-11 Kl: 11:06:55 | I kategori: Allmänt


Helt ärligt! VEM påstår att man mår bättre av att "trycka ner" någon annan? Om jag säger "du är dum i huvudet", ler hela själen då? Nej knappast, jag förstår inte. Jag behöver väl ingen att hacka på för att må bra?! Snarare sämre. Då får man ju dåligt samvete mm? Äh påhitt!

-

Tänk vad folk blir arg och ställd när man säger ifrån. Vissa får tydligen prata bäst dem vill om alla, men när någon sätter emot och gör samma sak, ja då oj oj oj vad arg man blir. Om jag "inte ens är värd din energi", varför tillägnar du flera fb statusar till mig? ;-)

Slå slag i saken och gör nånting, sitt inte bara där och säg att du vill göra det ena o det andra. Börja med att resa blicken och våga titta på personen i fråga, det KAN vara en fördel. Sen kan du spotta eller slå, om du har modet dvs:)

Jag undrar hur dem tänker, de som väljer knark men vet att dem riskerar sitt barn? I cant see why. Är inte barnet och familjen det viktigaste?!

Nej en loser kan aldrig förändras. Samma ekorrhjul, ingen framgång, ingen framtid. Gå lägga sig var eviga kväll och vakna varje gång, helt misslyckad.

Om jag är trygg i mig själv, vet att jag inte har några skelett i garderoben, tar hand om mitt liv och mina barn. Varför ska jag ta åt mig och bli irriterad? Så länge JAG och mina vänner/familj vet sanningen spelar det ingen roll vad resten av världen tror och tycker!:)

-

Har ni tänkt på hur enkelt det är att framstå som någon annan på internet? "sån fin och bra, underbar mamma. Så duktig och ansvarsfull", bullshit! det är så långt ifrån hur verkligheten ser ut så det är skrattretande, inte ens råd med mat till sitt barn. Varför får man inte säga någonting? Kanske ett "sanningen inlägg" vore något?!:) nej jag vet! det är absolut inte min ensak men det är så svårt att inte spräcka bubblan, det klias verkligen i fingrarna!!

Hahah idag är jag på suuuper gott humör! Och tacksam! Tacksam för mina fina välmående, duktiga, smarta, underbara barn! Min fina och världens bästa (snart) sambo! Mina två underbara bonusar. Och sist men inte minst, min fina familj och de ärliga, trygga och riktig vänner! :)


Hoppas ingen tar åt sig av detta inlägg, det är inte menat till någon speciell ;-) Så ingen bör ta åt sig eller ens reflektera över det!

Sköt dig själv och skit i andra, lägg bara energin där du får energi!

Här kan JAG ventilera och skriva precis som jag känner och tänker! Det är så härligt!


Kommentarer
Postat av: madde

och självklart måste jag kommentera ;) hehe nää men håller med. jag tycker det inte är okej att stoppa i sig saker överhuvudtaget när man har barn vare sig man har råd eller inte. det var roligt innan man fick barn, har ju varit där. men huaaa vilken ångest jag skulle ha om jag skulle göra det nu när jag har barn.

2011-11-11 @ 16:49:39
URL: http://madeleinesophie.blogg.se/
Postat av: karla

bra skrivet!!!

2011-11-13 @ 15:36:29
URL: http://karlitalatina.blogg.se/
Postat av: Linnea

You go girl! Jag älsksr att läsa din blogg, ofta sitter jag med ett leende på läpparna hehe.



Det finns alldeles för många som gör sig "perfekt" genom facebook o sina bloggar men i själva verket är allt en lögn. Jag tycker du är bra och modig som vågar smaka på "de ämnet". Precis som du skriver, handling o verklighet väger tyngre än ord!



2011-11-13 @ 16:25:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0