Irriterad

Publicerat: 2012-01-07 Kl: 18:48:44 | I kategori: Allmänt


Sånna här gånger kan jag bli jävligt irriterad på vissa föräldrar. En del föräldrar kan göra precis vad fan som helst, inget ansvar, ingen mor/far-känsla, ingenting! För att en tar allt ansvar och ibland men bara ibland när den andra känner för att visa upp sitt barn som en jävla trofé, då passar det! Jag vart så sugen på att följa med mina kompisar ut ikväll men att skaffa barnvakt är fan inte ens att tänka på. Och jag förstår dem, jobba heltid och försöka hinna leva sitt egna liv den korta tid man är ledig. Och sen hör man ofta "skaffar man barn så väljer man ju lixom bort sånt där". Men gör man verkligen det?
Men vissa jävlar lever precis som dem vill och skiter fullständigt i sina barn. De är som om dem går tillbaka och försöker leva som nån tonåring. Fjortisfasoner! Bläää!!

Jag vet fler som sitter i samma situation som har på sin höjd(!) EN ledig dag i månaden och då ska man tydligen vara jävligt tacksam och nöjd. Så jag förstår er, vårt kommer när ungarna är tonåringar.:)

Men å andra sidan kan jag glädja mig i att jag inte missar en sekund med mina barn då somliga inte ens har några band med sin andra förälder, DET är tragiskt! Om man måste välja så väljer jag givetvis mina barn före ett oansvarsfullt liv. Men visst vore det roligt med en ledig helg då man kan koppla av och bara vara Evelina och inte mamma Evelina. Men nog om det!:)

Ikväll har jag kvalitetstid med min fina docka!:) William har åkt till Angelica och Jens, som han har saknat sin "exta pappa" Jens!:)

Nu när vi kommer hem ska vi först ta ett bad sen ska vi tända massa ljus, skala morötter och göra dipp sen bara mysa framför en film!:) Hoppas ni får en trevlig kväll, hemma som borta!


Kommentarer
Postat av: Madde

Jadu, en hel helg för sig själv skulle vara underbart!!!! En gång har Ella vart hos min mamma 2 dagar i sträck, då gjorde jag och Albin ingenting :) nog fan skulle de à skönt att ha så oftare ;D jag dricker ju inte ens 1 gång per år, fast det har jag ju själv valt :)

2012-01-07 @ 20:25:28
URL: http://madeleinesophie.blogg.se/
Postat av: Emma

Ja jag förstår exakt vad du pratar om!

Jag skulle nog aldrig våga be om barnvakt för en sån sak tror jag fast jag har svårt att be om hjälp med Mio vilket som. Men klart man skulle vilja vara Emma en liten stund ibland.. :)

2012-01-08 @ 13:25:30
URL: http://emmaostberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0