ikea

Publicerat: 2012-05-31 Kl: 22:12:13 | I kategori: Allmänt


Tänkt att det känns likadant varenda gång jag sätter mig vid datorn, de känns som en helt ny värld öppnas. Ha ha ha! Men jag sitter ju aldrig vid datorn längre eftersom jag inte gör några skolarbeten.

På tal om skolan så håller jag tummarna att jag bli antagen till hösten. Som vanligt med mig är det sista sekunden. Så även flera dagar innan sista dagen för ansökan sprang jag dit på rasten och fyllde i en anmälan, typiskt mig! Men eftersom jag inte ska in i första terminen så hade hon nog möjlighet att ta in mig men hon lovade inget men jag skulle bli överlycklig. Och redan från dag ETT skulle jag organisera och planera så jag inte hamnar efter eller att skolan blir ett stort ångestmoln!

Jag har alltid, ända sen jag var liten drömt om att bli polis. Nu har jag börjat fundera på socionom.. Jag förstår inte hur socialtjänsten jobbar överhuvudtaget(om dem gör det????). Och då menar jag i den stora bredden. Har genom vänner en fot lite här och där och fy fan vad mycket som behövs förändras. Och sen har jag svårt att jobba för någon. Ha ha, missförstå mig rätt men jag vill vara min egen chef och jag vill ha saker att göra hela tiden och att saker och ting ska GÅ FRAMÅT!

Men jag gör klar min utb eftersom jag bara har någon enstaka kurs kvaar i den sen svänger jag om helt enkelt!:)

-

Jag tror att jag har glömt att berätta för er nyfikna små liv att jag och barnen har flyttat tillbaka till Nacksta igen. Hem ljuva jävla hem!!! Varför VI tog detta beslut är mellan oss 2. De berörda vet det dem ska veta. Och viktigast utav allt; inget är förändrat mellan R och mig utan det är bara bäst att ha det så här.:) Alla nöjda, alla glada!(ja, kanske inte exakt alla men det struntar jag fullkomligt i!) SÅ nu var det skrivet! Nu behöver ni inte fundera mer eller spekulera.:) M
ig får ni gärna fråga saker som rör mig och mina kids, annat svarar jag inte på.:)

-
Börjat fått ritkigt mysigt i lgh och vi trivs fruktansvärt bra men det finns så klart negativa saker också. Vi måste ju sakna varandra, vuxna som barn. Ja just! Vi flyttade till en exakt likadan lgh som vi hade innan fast denna är helt nyrenoverad, så för barnen var det som att flytta hem igen, det kunde inte bli bättre!

-

Ja det blir ett långt inlägg nu när jag väl sitter här men jag måste få berätta! Jag blir så stolt över mina barn, de är så duktiga. Jag skulle kunna sitta och rabbla i timmar allt dem kan och gör mm mm mm men sånt är inte ens intressant att läsa utan det jag ville berätta var; Nu sen vi flyttat hit har barnen sovit med mig, dels för att det tar ett tag att få till allt när man har flyttat och för att dem ska känna sig trygg mm. Men igår var det bestämt att dem skulle börja sova i sitt rum. Jag har så klart förberett herr Rädd för allt i världen-killen flera dagar innan. Nu är det dock bara andra natten men jag är helt överraskad. De har lagt sig i sin säng, fått godnatt-kram och puss, vi ber "barnens bön". varsin flaska välling, på med ljudboken och de har däckat direkt. Inte klivit upp alls, inte inatt heller. Helt otroligt, hoppas det håller i sig men det brukar ju inte göra det när man bloggat om det. ;) Jag vart stolt över dem iaf, duktiga ungar!:)

-

NU ska jag lägga mig på soffan och reflektera lite. Begravning för Andrée imorgon.. jag vet inte hur det känns.. det känns tomt och det kommer vara en otroligt jobbig dag imorgon men mina tankar går till familjen.:(

Sov gott vackra människor! (lägger in lite bilder nästa gång jag startar denna)

Kommentarer
Postat av: Jannike

Älsade Ewe.



Den bästa, jag vill bara komma å kramas! värme.

Snart så!

2012-05-31 @ 22:51:50
Postat av: Emma



Så du och barnen flyttar till Östersund då eller???

2012-06-02 @ 22:19:49
URL: http:// emmaostberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0