Älskade dotra mi!

Publicerat: 2012-09-06 Kl: 12:34:14 | I kategori:


Detta är en liten, glad och sprallig dam med en väldig attityd. Senaste veckorna har ngt hänt med min lilla plutt. Tidig 3-års trots måste det vara? Hoppas jag, för W och T bråkar hela tiden.:(

Hon har en egenvilja utav stål, hon vet bäst och kan allt själv. Hon ska ha trosor för hon är stor tjej, hon är "mamma" mer än hon är Thelise nu för tiden. Hon bestämmer själv vart, när och hur. Hon bestämmer allt.

Sätts det inte lite "hårdare" regler och mindre valmöjligheter så kommer hon bli heeemsk om några år. Bortskämda, ouppfostrade och arroganta ungar ÄR det värsta som finns. Med kärlek kan du aldrig skämma bort ett barn, men att låta vilja efter vilja bli verklighet ökar de risken för att barnet vänjer sig och blir uppfostrad efter det.


Det låter som värsta mörkret men det är ju bara sanning. Barn som alltid får som dem vill, inte behöver hjälpa till hemma för att få veckopeng, inte blir rättad utan snarare rättar vuxna människor blir ju hemska! Eller?? (jag hård drar det mesta, hoppas ni fattar de).


Men nu var det faktiskt Thelise vi skulle prata om, inte barnuppfostran!

Den lilla damen med den stora attityden har ett stort hjärta och är fruktansvärt charmig. I nya miljöer/när vi träffar folk dem sällan träffar, går hon försiktigt fram och är passiv. Hon kollar och känner av stämningen. Sen när hon är trygg kör hon igång. Hon är underbar denna lilla flicka!

Mamma och brorsan älskar dig mest!❤


Kommentarer
Postat av: Madde

Låter som Ella ;-) hon gör mig totalt gråhårig!!!!!!!! Hon är så lik mig när Jag var liten! Jag hoppas lillebror blir den lugnare varianten ;-) Albin va lugn som barn så hoppas han brås på honom ;-)

2012-09-07 @ 21:33:53
URL: http://Madeleinesophie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0