Tänk för f*n

Publicerat: 2012-09-10 Kl: 19:18:04 | I kategori:


Hello you guys! Hur står det till?;)

Jag har funderat och funderar, på varför jag inte tänker före jag handlar. Jag vet hur det ligger till och vilka konsekvenser det kan medföra eftersom jag inte är den "typen" av människa. Ändå kliver jag rätt ner i ormgapet, med andra ord, alldeles för frestande för att låta bli. Sen får jag dock lida men jag visste ju från början? Förbjuden frukt smakar bäst.. Aja, man måste våga prova för att komma nån vart!:) (Nej kära du, de är absolut inte om ngt olagligt som droger eller liknande jag skriver om!!)

-

Igår kväll hade jag en riktig funderar kväll. Jag har bestämt mig, vi ska flytta, jag ska fortsätta plugga och få en RIKTIG utbildning, inte nå kasst som uska. Ja jag tycker att det är ett skit jobb även fast jag brinner för att hjälpa och ta hand om andra. Men jag vill inte att mina barn ska växa upp med en ekonomi som "bara" går runt varje månad. Nej jag vill ta körkort, köpa bil, mitt "slutgiltiga" mål är att bo på landet i ett fint hus med mycket mark/skog och ha massa olika djur på gården. Alla barn borde få växa upp som Emil i lönneberga! Ibland blir jag avundsjuk på de som föds med en silversked i käften. På dem som inte behöver göra ett skit utan glider in på en räkmacka och tro mig, jag har sett med egna ögon. Det finns så mycket orättvisa här i världen och vi ska vara jävligt tacksam att i lever i Svergie! Detta kan jag göra väldigt långt men jag avslutar detta här!;-)

Även fast det är en bra bit till mitt mål, åen lååång väg att gå så SKA jag klara det! Bättre sent än aldrig.

Det spelar ingen roll vart i Sundsvall du bor. Om du bor i "flådiga Haga" eller "tragiska nacksta" så finns knark och våld ÖVERALLT! För detta är en stor håla och den som påstår annat är idiot och inte medveten om omvärlden. Thats the fact! Kanske är det likadant i hela Sverige men jag ska hitta en mysig by den dagen vi flyttar!:)


Nu har jag babblat på alldeles för mycket! Nu sätter jag punkt för detta inlägg här!:)

Thelise roar sig med en liter diskmedel. Behöver jag nämna att det var skum överallt när det var klart?:)


Kommentarer
Postat av: Madde

Jag trodde aldrig att jag skulle gilla landet!! Men nu efter man fått barn så har jag ändrat mig! Är fridfullt på landet :-) vi har haft turen att få tagit över hela detta lantställe! Men Albin har kämpat å kämpat!! Med både hus å företag! Hand föräldrar har alltid sätt till att han fått jobbat å kämpat som de ska vara :-)
Det går, men tar tid :-) hoppas du hittar ditt drömställe :-) och jobb! Jag vill fortfarande bli barnmorska, men det kan ju ändras! :-)

2012-09-10 @ 20:28:29
URL: http://Madeleinesophie.blogg.se
Postat av: Anonym

Förstår hur du känner, men så är de ju i varje stad tyvärr:(:/...men är ju jätte rolig att du vill utbilda dig och så:) vart kommer ni att flytta och när? De är jätte bra och klokt att du vill att dem ska växa upp i en bra miljö med bra folk omkring dem så dem får en sån bra uppväxt som möjligt som sagt!:):):D kram

2012-09-10 @ 21:57:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0