duktig tjej!

Publicerat: 2013-05-21 Kl: 16:00:26 | I kategori:


Imorse hade jag utvecklingssamtal ang Thelise. Jag var på mitt bästa humör just för att det var möte. Något sprängdes i huvudet och jag vart så trött att jag knappt kunde hålla ögonen öppna, jävla skit. Jag är så trött på att det händer och jag vill veta varför det blir sådär!! Och jag kan inte styra det heller, det är nog det värsta! Jag misstänker diabetes, (efter alla liter cola) eller njursvikt.

Aja nu pratade vi om samtalet. Och något negativt ang den lilla tösen finns inte att säga. Hon är en lugn, snäll, trygg tös som är jätte duktig på att vänta på sin tur. Tränger sig inte före eller låter ingen annan göra det heller.
Fröken berättade att hon är/har alltid varit otroligt verbal och förstår saker hon egentligen är på tok för liten för. Hon brukar stå och skämta med personalen på ett vuxet sätt.
Bara det är ett bevis på hjärnkapaciteten hos damen damen. Hon sitter ner och lyssnar när fröken pratar. Hon kan leka ensam i dockvrån i timmar. Hon gör samma hemma!, Hon älskar att leka med sina bebisar.

Sist men inte minst berättade hon att Thelise är väldigt duktig på att lösa konflikter. Bråkar två barn är hon där och hjälper till att medla och lösa situationen. Det värmde i hjärtat. Men det gör iofs allt.

Det blir lite mycket skryt, så är det ju för alla mammor och alla får ju höra mer eller mindre samma saker för jag tror knappast en personal skulle säga 'nä ditt barn bråkar hela tiden och är elak mot andra barn. Han förstår inte vad vi säger så det är svårt stt kommunicera.' Svårt att tro, eller hur? :)

Vi skall icke göra detta långdraget men jag har alltid älskat dagis de gått/går på. All personal är underbar och hela verksamheten fungerar bra. :) Och under den jbjbjtid William också gick där fick jag höra ett par gånger att 'dina barn är bland de tryggaste här. Det märks att du gör ett bra jobb med dem'. Det är något man inte glömmer. :)

Puss och kram

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nu får du en anonym kommentar som jag precis läste att du inte gillar! Men jag vill inte skriva något negativt till dig utan tvärtom! Har läst din blogg lite då och då under åren och tycker verkligen att det är rolig läsning! Tidigare var det spännande att läsa om ditt liv som "ung mamma" och min bild av dig har verkligen förändrats till något positivt. Inte för att jag känner dig men vi har haft att göra med varandra som yngre.. Mycket yngre! Långt innan barn och dylikt. Det var under "fjortistiden" och du tyckte inte om mig och min kompis. Nu är jag själv också mamma till en liten, om än bara några månader gammal så inser man att du måste göra ett jättejobb. Du gör det jättebra med dina fina barn och så otroligt duktig själv också. Att bara klarat av allt du gjort betyder att du kämpat och varit ambitiös. Inspireras av dig och din vardag och hoppas att jag också kommer kunna fixa plugg och sådant efter mammaledigheten! Kämpa på, du är grym!

Svar: Tack så mycket, det värmer verkligen att läsa det du skriver men samtidigt blir jag lite nyfiken på vem du :)
evelina

2013-05-25 @ 19:57:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0